keskiviikko 16. heinäkuuta 2014

Ei se ollutkaan turhake!

Olen nähnyt pinsetit, joilla voi nyppästä mansikan kannan pois. Mietin, että on ne kätevän oloiset, mutta toimiikohan ne käytännössä... Monena kesänä olen sitä miettinyt.

Tänä vuonna mä kerrankin pohdin "mansikkapinsetti-asiaa" jo ennen mansikkasesongin alkua. Kaupasta ei löytynyt pinsettejä, mutta löytyi pieni kauhan muotoinen mansikan kannan poistaja. Ajattelin, että varmaan se on turhake, mutta mieheni rohkaisi minua ja ostin sen kuitenkin.  Eikä se maksanut paljoa. :)

Olin niin väärässä! Tämä pieni mansikan kannan poistaja on aivan mainio keksintö! Sillä saa kannan pois näppärästi ja tilalle jää siisti pieni kolo. Arvelen kymmenen kiloa mansikoita riittävän meidän perheen tarpeeseen ensi talveksi ja ne mansikat on nyt pakastettu. :)


Kaupassa joku toinen asiakas kassalla sanoi (siis, kun ääneen epäilin tämän kapistuksen toimivuutta), että tämä pieni apuväline toimii myös tomaatin kannan poistamisessa. Se täytyy testata. :)

3 kommenttia:

  1. Vai että kymmenen kiloa koko talveksi? Meillä se riittäisi kahdeksi viikoksi... ;) Jo pelkästään minä yksin syön litran mansikoita joka päivä, siis 365 litraa vuodessa, ja siihen muun perheen mansikat päälle. :D En tosin itse poimi, perkaa enkä pakasta, vaan meille tulee mansikkalasti valmiiksi pakastettuina muutaman kerran vuodessa ihan pyytämättä. ;) Niin, ja muita marjoja tietysti lisäksi. :D

    VastaaPoista
  2. Ulukonäkö on pettävää.. :D täytyy sanua että oisin kyllä itekki epäilly moisen vehkeen toimivuutta, tosin en oo ennen tätä juttua tienny tuommosten keksintöjen olemasaolostakaan :)

    VastaaPoista

Kiitos paljon kommentistasi! Se ilahduttaa aina! :)
Jätäthän kommenttiisi aina myös nimesi. On mukava tietää, ketkä ovat vierailleet blogissani.