lauantai 2. marraskuuta 2013

Terveisiä messuilta!

Kävimme Pikku-Mimmin kanssa tänään Kätevä, Tekevä, Lukeva -messuilla Lahden messukeskuksessa.


Eniten odotin tuota Kätevä-osuutta. Siellä oli tarjolla käsityö- ja askartelujuttuja. Tutustuin mm. Big Shot-leikkuriin, katselin lankoja, askartelutarvikkeita, helmiä, valmiita koruja ja erilaisia käsitöitä. Lankahyllyt notkuivat vaihtoehtoja ja kerät hehkuivat kauniissa väreissä.


Tarjolla oli myös käsityö- ja askarteluaiheisia kirjoja. Ostin haaveilemani kirjan, joka on kuvassa keskellä, yksi enää jäljellä. :)


Samaan aikaan toisessa messuhallissa oli Tekevä-messut, jossa oli esillä pienoisrautateitä, lentokoneita ja nukkekoteja.




Jos joku lukijoistani on Lahden seudulta niin kannattaa mennä, messut ovat avoinna vielä sunnuntaina. Kätevä-osuus messuista oli minusta mielenkiintoinen ja porukkaa oli paljon! :)


10 kommenttia:

  1. oi,onpa varmasti ollut mielenkiintoiset messut :)

    VastaaPoista
  2. Hauska nimi messuilla :D varmaan oli mukava käydä. Miks minusta tuntuu että tuo tekevä osio ois ehkä ollu mulle mielenkiintosin paikka, mitä sielä oli tarjolla? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tekevät osiossa oli useampi pienoisrautatie, nukkekotien näyttely, nukkekotitarvikkeita ja leluja myytävänä sekä pienoislentokoneita. Jos oikein ymmärsin niin siellä sai kokeilla myös riippuliitimen "pussissa" olemista. :) Ehkäpä se olis ollut sun juttu. :)

      Poista
  3. Minusta taas tuntuu, että olisin viihtynyt siellä "Lukeva"-osastolla. Jokaiselle jotakin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti olisit viihtynyt. :) Messut oli tosiaan mukavasti rakennettu ja siellä oli jokaiselle jotakin, kuten sanoit.

      Poista
  4. Minä varmaan olisin ollut haltioissani kaikilla osastoilla. :)

    VastaaPoista
  5. Huovutetut lapaset, hmmm... Olen tehnyt kahdella eri menetelmällä. Toiset olen tehnyt ihan villasta huovuttamalla.

    Toinen tapa oli kutoa tosi isot lapaset huopuvasta langasta, ommella niihin kiinni muovia ja pestä sitten pesukoneessa. Vaikeinta hommassa oli se muovin kiinniompelu. Muotoilu pesun jälkeen vaati myös vähän huolellisuutta.

    Ohjeen näihin lapasiin sain yhdellä Tallinnan matkalla, kun laivassa nainen kutoi mahdottoman isoja lapasia. Tällä hetkellä on kesken tällaisten lapasten tekeminen. Pitäisikin tehdä valmiiksi. Kiitos muistutuksesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen joskus kokeillut myös huovutettuja lapasia. Mä olen tehnyt useamman kerran sellaiset lapinlapaset ja pesin ne. Harjausta en tehnyt, mutta ne olivat lämpimät silti. Kerran kokeilin sitä pesukoneessa huovuttamista, mutta lapasista tuli aivan kamalan paksut ja jäykät. Käyttämättä jäi. Nyt mä haluaisin noita lumitähtiä virkata.

      Poista

Kiitos paljon kommentistasi! Se ilahduttaa aina! :)
Jätäthän kommenttiisi aina myös nimesi. On mukava tietää, ketkä ovat vierailleet blogissani.