maanantai 30. syyskuuta 2013

Viikonlopun ruokakokeilut

Viime viikolla muutamana päivänä teki mieli lohikeittoa. Mä en ole eläissäni montaa kertaa tehnyt sitä, ehkä vain kerran. Nyt etsin netistä tavallisen, perinteisen lohikeiton ohjeen ja päätin kokeilla. Mies kävi aivan omin käsin kalastamassa lohen kaupan palvelutiskiltä. :) Maukasta tuli!


Valion mainossähköpostissa oli ohje pizzapatonkeihin. Ohje kiehtoi minua ja halusin testata. Idean tosiaan sain ohjeesta, mutta pizzapatonkien täytteeksi päätyi edellisestä ruokailusta jäänyttä kanaa, aurajuustoa, ananasta ja juustoraastetta. Tablettitietokone on erittäin kätevä "keittokirja". :)


Pizzapatongit syötiin iltapalaksi ja hyviä olivat. :)


Ennen kuin ehdin kissaa sanoa, mies oli hoitanut tiskit. :)





11 kommenttia:

  1. Ompa kerrassaan herkullisen näköstä lohikeittoa! :) mää tykkään lohikeitosta ihan hullunlailla, ja mää haistan jo mielesä tuon hyvän haun, ja maistan mielesä hyvän maun :D varmasti oli hyvää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lohikeiton tekeminen oli tosi yksinkertaista, joten aion tehdä sitä jatkossakin. Vielä viimeisiä keitonrippeitä tässä syön lounaaksi. :)

      Poista
  2. lohikeitto on todella hyvää :D meillä syötiin sei-keittoa...tosin teineille se ei maistunut,mutt ihana antaa pienimmälleki jo kotiruokaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Seistäkin voisi tehdä keittoa. Laitanpa sen kokeilulistalle. :)

      Poista
  3. Meillä myös säästetään luontoa ja paperia, ja katsotaan reseptit suoraan läppärin ruudulta. Viimeksi tänään, kun leivottiin huomiseksi synttärikakkua... :) Lohikeitto on kyllä hyvää, meillä vaan lapset tahtovat vierastaa keitossa kaikkia vihanneksia, ja perunaahan me ei keittoon laiteta ollenkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vai kakkua... :) Mä olen myös tehnyt joskus nakkikeittoa ilman perunoita, pelkästään kasviksia. Ja hyvää oli.

      Poista
  4. Herkullisen näköisiä ja tuo lohikeitto kutsuu todella.
    Ulkona on kyllä juuri lohikeitto ilma =)

    VastaaPoista
  5. Herkkua on siinä monenlaista, mmm. Ja tuo tiskikone alimmassa kuvassa on kyllä kätevin kaikista :) Sulla on tuo elektroniikkaosasto hippasen eri tasolla kuin mulla... reseptit katon ruutuvihosta :) Mutta lopputulos ratkaisee onneksi ja kukin tyylillään. Mukavaa juuri alkanutta lokakuuta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös olekin kätevä tiskikone. :)
      Ruutuvihko on ihana ja perinteinen! Mä kirjoittelin mun lemppariohjeet tietokoneelle ja tulostin ne, kun olin sitä ennen kerännyt pariinkin kirjaan niitä. Vielä pitäisi joku kansio hankkia. En mä siis ole aivan täysin paperisia reseptejä hylännyt. :) Reseptien sivut saa kätevästi tallennettua tabletin nettiselaimen suosikeihin, kun mukava ohje löytyy. Sieltä ne löytyvät kätevästi. :)

      Poista

Kiitos paljon kommentistasi! Se ilahduttaa aina! :)
Jätäthän kommenttiisi aina myös nimesi. On mukava tietää, ketkä ovat vierailleet blogissani.