tiistai 16. heinäkuuta 2013

Kukat tutuksi

Ulkoilu vaunuilla Pikku-Mimmin kanssa on saanut aivan uudenlaisen sisällön, kun olen matkalla ryhtynyt tunnistamaan kukkia teiden varsilta ja ojien pientareilta. Lapsena tunnistin kukkia paljonkin, mutta tunnistamisen taito on ruostunut, kun en ole sitä harrastanut. Eikös presidenttimmekin vaimonsa kanssa aikonut tunnistaa 100 kukkaa kesän aikana. :)

Kukkien tunnistuksessa on auttanut mieheltä työmatkalta tuliaisena saatu kukkakirja. Siinä kukat on ryhmitelty värin mukaan ja se helpottaa kukan löytymistä. Lisäksi saman näköiset kukat on sijoiteltu vierekkäin ja niiden eroja esitellään.



Näiden niin tuttujen kukkien nimet minun piti tarkistaa kukkakirjasta. Kerron seuraavassa postauksessa kukkien nimet niin kuin olen ne itse tunnistanut, joten sinäkin voit muistella tai arvuutella nimiä. :)

Kukka 1



Kukka 2
Kukka 3

3 kommenttia:

  1. Syysmaitikki/-maitiainen, peltosaunio eli saunakukka ja puna-apila. :) Tunnistin sattuneesta syystä kaikki, koska tänä kesänä olen näitä kasveja itsekin saanut kertailla, kun olen värikasveja etsinyt. Vaikka tuttujahan nuo sinun kasvisi olivat kyllä ennestäänkin.

    VastaaPoista
  2. Enpä taida tunnistaa muuta kuin apilan. =)

    VastaaPoista
  3. Kasvibongailu on ihan parasta, tosin täällä Reposaaressa hiukan haastavaa, kun on niin paljon painolastikasveja :)

    VastaaPoista

Kiitos paljon kommentistasi! Se ilahduttaa aina! :)
Jätäthän kommenttiisi aina myös nimesi. On mukava tietää, ketkä ovat vierailleet blogissani.